Bon Pasku - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Harry Wijnsma - WaarBenJij.nu Bon Pasku - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Harry Wijnsma - WaarBenJij.nu

Bon Pasku

Blijf op de hoogte en volg Harry

27 Maart 2016 | Bonaire, Kralendijk

Na een heerlijk paasontbijt met de buren, nu toch maar weer eens een verhaaltje schrijven. Wat vliegt de tijd, het is alweer Pasen! Bijna tijd om definitieve zomervakantieplannen te maken. Dus als er nog mensen zijn die een bezoek aan Bonaire serieus overwegen, laat het even weten zodat ik daar rekening mee kan houden met het boeken van mijn tickets. Zelf wil ik namelijk ook weer even in Nederland kijken..

De afgelopen periode is behoorlijk druk geweest. Allereerst op school. De afgelopen tijd stond in het teken van verhuizen naar een heel nieuw schoolgebouw. Wekenlang zijn we bezig geweest met alles in dozen stoppen, en daarnaast nog ‘gewoon’ proberen les te geven. Dit was niet altijd makkelijk, zeker niet als er onder een instructiemoment ineens twee verhuismannetjes binnenstapten en je digibord mee kwamen nemen, om maar een voorbeeldje te geven. Gelukkig is deze chaos nu achter de rug en beginnen we na de vakantie op een nieuwe school.. met airco!

Ook buiten school om was er veel drukte. Eerst kreeg ik bezoek van Dieuwke. Zij is hier twee weken op vakantie geweest. Dit betekende veel uiteten en stappen! Daarna kwam Marieke en zij is tijdelijk bij mij in komen wonen aangezien ze hier ook is begonnen met werken en nog geen eigen appartementje had gevonden. Inmiddels heeft ze die wel en begin april heb ik m’n huis dus weer voor me alleen. Tot slot zijn ook mijn ouders langsgeweest! Super leuk om hen te laten zien waar ik woon en hoe mooi Bonaire is. Ook hebben ze een stukje cultuur mee kunnen pakken toen ze als toeschouwer de finale van het schoolvoetbal voor meiden gingen kijken. Onder luid, heel luid, gegil vanaf de tribunes wist mijn school ook bij de meiden kampioen van Bonaire te worden. Zo is mijn eerste jaar in de sportcommissie van de school behoorlijk succesvol geweest, met zowel de jongens als de meiden kampioen van Bonaire. In april mogen we het met de meiden opnemen tegen de kampioenen van Aruba, Curacao en Sint Maarten. ‘Helaas’ zal dit gebeuren op Bonaire.. Met het jongensteam (basketbal) van de school mochten we begin maart naar Curacao om het tegen kampioenen van de andere eilanden op te nemen. Een lang weekend vol sport en uiteindelijk ook nog een beetje Curacao kunnen bekijken. Hoewel we alles verloren was dit wel een superleuke ervaring. Voor mij.. en ook voor de kinderen. Curacao staat ook zeker op het lijstje om nog eens te gaan bezoeken in m’n vrije tijd hier, net als Aruba, Sint Maarten, Venezuela, Colombia, Suriname, Miami, .... benieuwd hoeveel ik over een jaar werkelijk heb bezocht ;p.
Op Bonaire besteed ik mijn vrije tijd vooral aan kitesurfen en chillen. Ook heb ik afgelopen weekend mijn eerste beachtennistoernooi gespeeld. Beachtennis is erg leuk om te doen en zonder training kwam ik bij mijn eerste toernooi in de halve finale. Zeker voor herhaling vatbaar dus. Voor de rest worden er af en toe evenementen georganiseerd waarbij het leuk is aan mij te doen. Zo gingen we voor een goed doel een fietstocht over het eiland doen en ga ik binnenkort samen met de buren aan een zwemevenement meedoen. Ook ben ik begonnen met voetballen op Bonaire. Ik heb getekend bij Atletiko Flamingo, de huidige nummer 1 in de Bonairse competitie. Vanaf volgende week ben ik speelgerechtigd!

Kortom, Ik vermaak me prima hier!
Het is een beetje vluchtig geschreven, maar ik wil graag nu naar het kitestrand! Ayo! :)
Harry

Per 25 augustus op Bonaire om daar aan de slag te gaan als leerkracht op de basisschool Kolegio Papa Cornes. Ik heb daar een contract voor 2 jaar, dus als het goed is blijft deze blog nog wel even actueel ;)

Actief sinds 24 Aug. 2015
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 17887

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 30 November -0001

Werken op Bonaire

Landen bezocht: